Kvalitetspolicy

Vår definition på kvalitet är hur väl vi lyckas tillfredsställa och helst överträffa kundernas nuvarande och framtida behov av säkerhet och tillgänglighet.

Vår vision är att leda vägen till Säker Miljö och Arbetsplats.

Kvalitet kommer främst:

Kvalitetspolicyn ska vara känd av alla medarbetare

Kvalitet är den viktigaste framgångsfaktorn för en positiv kundupplevelse och för verksamhetens fortsatta positiva utveckling

Att vara transparenta med att våra kvalitetsresultat stimulerar till ständig förbättring

Kvalitetsorganisationen:

VD har övergripande ansvaret för företagets kvalitetsarbete. Till stöd finns övergripande ansvar för att verksamhetsledningssystemet tillämpas och utvecklas.

Varje anställd har ett delegerat kvalitetsansvar för sin Arbetsplats /verksamhet område.

Verksamhetssystem:

Våra åtagande styrs och följs upp i verksamhetsledningssystemet. Det hjälper oss att leva upp till kund- och intressentförväntningar, uppfylla legala krav och föreskrifter och bidra till en hållbar arbetsmiljö och minskad miljöpåverkan

Vi kvalitetssäkrar och förbättrar verksamheten genom att följa överenskomna rutiner och arbetssätt i verksamhetsledningssystemet samt genom ständigt förbättringsarbete

Principer för kvalitetsarbetet:

Vi ska etablera ett öppet och lärande företagsklimat där säkerhet för kunder och medarbetare har hög prioritet.

Vi ska arbeta proaktivt för att identifiera risker, minska och snabbt upptäcka förbättringsområden.

Vi ska fortlöpande och systematiskt dokumentera, fastställa och förbättra våra verksamhetsmässiga processor för att uppnå maximal kundnytta, god arbetsmiljö och hållbar miljö.

Vi ska agera i enlighet med våra värderingar:

Respekt, ansvar, enkelhet och kunskap

 

Alla medarbetare ska:

Förstå sin roll i det dagliga arbetet med att skapa kvalitetsresultat

Ta aktivt ansvar i det ständiga förbättringsarbetet genom att rapportera avvikelser och föreslå nya rutiner som kan bidra till att reducera risker och öka kvaliteten.

Förstå hur de personligen kan bidra till att de övergripande företagsmålen uppnås

Chefer och medarbetare ska vara förebilder och visa tydligt engagemang för kvalitet genom att:

Sätta tydliga mätbara mål som regelbundet följs upp

Beslut ska baseras på fakta, en helhetssyn på verksamheten och långsiktig hållbarhet.

Utveckla medarbetarnas kompetens och ge medarbetarna förutsättningar att uppnå sina mål.

 Är inte certifierad! men att följa riktlinjerna för dessa ISO är en självklarhet i bolagets vardag och säkerhet 

ISO 9001, 14 001 och 45001

Bolaget är fackligt anslutet till IF Metall.